Główka pracuje

Koło miłośników gier i zagadek logicznych „Główka pracuje” jest innowacją pedagogiczną prowadzoną od 1 września 2017 w obecnej klasie 3 c, nieco młodsza jest innowacja z  chemii „Akademia chemiczna młodego przyrodnika”, którą od września 2018 roku realizuje klasa 5e.

Obie innowacje to nowatorskie rozwiązania programowe i organizacyjne, których celem jest rozwijanie kompetencji kluczowych takich jak: porozumiewanie się w języku ojczystym; kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; kompetencje informatyczne; umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie.

Koło miłośników gier i zagadek logicznych daje okazję do uprawiania wszechstronnie rozwijającej matematyki na miarę wyzwań współczesnej edukacji. Celem zajęć jest wyrobienie w uczestnikach strategicznego myślenia i wzmożenie jego aktywności umysłowej.

Zajęcia chemiczne to przede wszystkim planowanie wykonywanie i opisywanie eksperymentów chemicznych połączone z faktem zdobywania wiedzy chemicznej już na etapie piątej klasy. Młodzi chemicy z pasją i zaangażowaniem uczą się podstawowych czynności laboratoryjnych, wykonują badania, formułują obserwacje i wnioski.

Gry i zagadki logiczne uczą wytrwałości, poczucia odpowiedzialności za własne decyzje i kreatywnego rozwiązywania problemów. Na zajęciach wykorzystywana jest pracownia Lego® Education i Projekt Piktografia jako środki dydaktyczne.

Na zajęciach chemicznych uczniowie dysponują bardzo dobrze wyposażoną pracownią chemiczną. Obie innowacje  umożliwiają pracę w grupach czy parach, co przekłada się na umiejętność pracy zespołowej, komunikacji i współpracy. Gry są doskonałym narzędziem do indywidualizacji, można bowiem dobrać odpowiedni poziom do możliwości grających. Efekty udziału w zajęciach uczestnicy zaprezentowali podczas spotkań otwartych, w których brali udział uczniowie ze Szkoły Polskiej w Barcelonie, Tarragonie i Gironie,  uczniowie z grupy „0”b i przedszkolaki. Tajniki gier planszowych matematycznych  poznają też nauczyciele  w czasie zajęć warsztatowych. Chemicy swoimi umiejętnościami pochwalili się przed rodzicami na specjalnym spotkaniu pt.”Badam, obserwuję i analizuję-pokaz umiejętności chemicznych”.