LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI: Notowanie graficzne – elementy neurodydaktyki podczas lekcji języka polskiego

Podczas cyklu styczniowych lekcji języka polskiego uczniowie klasy 5c uczyli się ciekawego i efektywnego sposobu notowania – mind mapping i sketchnoting.

Nauczyciel wyjaśnił zasady tworzenia oraz zaprezentował przykładowe notatki graficzne. Uczniowie dostali wskazówki, o czym należy pamiętać, aby wykonane mapy myśli, czy sketch notatki były nie tylko ładne, ciekawe, ale przede wszystkim użyteczne – ponieważ mają one pomagać w lepszym i szybszym zapamiętywaniu treści.
Pisanie w sposób graficzny opiera się na elementach neurodydaktyki, bo jak wszyscy wiemy najlepiej uczymy się, gdy nauka jest ciekawym doświadczeniem, wykorzystującym wiele naszych zmysłów. Dodatkowo notowanie graficzne ma na celu wykorzystanie obu półkul mózgu, dzięki czemu zwiększa się efektywność pracy i w łatwiejszy sposób zapamiętuje się treści z lekcji.
Podczas zajęć wykorzystano profesjonalny sprzęt fotograficzny z Rządowego Programu Laboratoria Przyszłości.

Laboratoria Przyszłości.